MINAS BOKNINGS- & KÖPVILLKOR

Bokning av aktiviteter via Visit North

– Varje aktivitet anges med pris i SEK inklusive moms.

– Full återbetalning vid avbokning senast 12h innan upplevelsens start. Avboka genom att klicka AVBRYT BOKNING i bekräftelsen som du fick via mail. 

– Vid senare avbokning än 12h, erbjuds ombokning till annat datum.

– Kunden ansvarar för att meddela oss om ev specialkost eller andra önskemål i samband med bokning.

– Om Mina behöver ställa in en aktivitet tex pga sjukdom, erbjuds full återbetalning eller ombokning till annat datum.

Minas E-butik – priser & betalning

Varje vara anges med pris SEK inklusive moms. I kundvagnen får du besked om det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Moms för allt ät- & drickbart i min e-butik är 12%, för böcker & konst 6%, redskap/förpackningar/verktyg 25%.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende på valt betalningssätt.

Förskottsbetalning gäller för alla leveranser.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende på vilket fraktsätt du valt.

Betalsätt & betalningsvillkor

I min e-butik betalar du med Swish eller med inbetalning via banköverföring till Bankgiro, då skickas varorna när vi ser din inbetalning på kontot. Önskas snabbare leverans vid banköverföring går det fint att skicka ett kvitto via mail eller sms på din inbetalning.

Ångerrätt för livsmedel/ätbart

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller inte byte och ångerrätt på så kallade färskvaror som bl. a konfektyr. (Distans- och hemförsäljningslag (2005:59) 4 § Bestämmelserna om ångerrätt i 9-16 §§ gäller inte distansavtal om ” .. en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal ..

Choklad vill förvaras i temperatur 11-18 grader. Vi ersätter inte choklad som förvarats för varmt eller för kallt under leverans eller förvaring på utlämningsställe. Paket skickas i början av veckan, för att inte bli liggandes hos posten under helgen. Beställ i god tid. Uppge gärna vilket datum som du senast behöver din beställning.

Private Policy GDPR

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. amina@chokladstudion.se och meddela oss de korrekta uppgifterna.

Leveranssätt & leveranstider

Vi skickar alla ordrar 2 dagar i veckan senast onsdag fm, för att undvika att choklad blir liggandes på något utlämningsställe under helgen. Är produkten slut på lager, tillverkar Mina dina produkter under kommande vecka. Leveransen kan då ta några dagar extra.

Varor upp till 4kg skickas med Postnord. Har du ingen lantbrevbärare kommer paketet till utlämningsställe. Önskas leverans utanför Sveriges gränser, vänligen meddla oss så löser vi det.

Postnord levererar vanligtvis inom 3 arbetsdagar, men om något paket kommer på villovägar har de 30 dagar på sig att levera paketet. Under denna tid kan vi aldrig begära någon ersättning för försvunnet gods. Vi skickar däför heller ingen ny försändelse till dig inom denna tid.

Presentkort postas 1-2 dagar efter att vi kan se din inbetalning.

Ej uthämtade paket

Alla paket skickas spårbart. Uppge korrekt mail eller ditt mobilnummer för avisering. Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för ev. returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350 kr. Vi kan skicka ditt paket igen mot ny frakt som mottagaren betalar. Jag vill tipsa om appen “Mina paket”, där du kan spåra alla paket som är på väg till dig.

Garantier och service

Minas praliner är en färskvara. Därför märker vi chokladpralinerna med 4 veckors “Njut-innan-datum” räknat från tillverkningsdag. Fram till detta datum håller pralinerna Minas kvalitetskrav vad gäller smak och konsistens, vid rätt förvaring (torrt och svalt 16-18oC). Meddela oss gärna vilket datum du tänkte ge bort Minas chokladpraliner, så vet vi när vi tidigast kan skicka ditt paket.

Övriga chokladprodukter har 1-8 månad kvar till Bäst-före-datum när paketet lämnar oss.

Returer

När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka varan till oss. Meddela oss via mail till amina@chokladstudion.se anledningen till din retur.

Returer sker på din egen bekostnad förutom om vi har packat fel vara. Returer skickar du som spårbart brev eller paket.

Vi tar inga returer på choklad eller dryck. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller inte byte och ångerrätt på så kallade färskvaror som bl. a konfektyr. (Distans- och hemförsäljningslag (2005:59) 4 § Bestämmelserna om ångerrätt i 9-16 §§ gäller inte distansavtal om ” .. en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal ..

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan senast inom 7 dagar. Kunden står för returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

Vid alla typer av reklamationer, ber vi dig kontakta oss på amina@chokladstudion.se så snart varan mottagits. Fotografera transportskador. Vänligen uppge ordernummer och vilka varor det gäller. Den felaktiga varan skall vara oanvänd i originalförpackning.

OBS! Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.