MINAS KÖPVILLKOR
Priser & betalning
Varje vara anges med pris SEK inklusive moms. I kundvagnen får du besked om det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Moms för allt ät- & drickbart i vår shop är 12%, för böcker & konst 6%, redskap, verktyg 25%.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende på valt betalningssätt.
Förskottsbetalning gäller för alla leveranser.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende på vilket fraktsätt du valt.
Betalsätt & betalningsvillkor
I vår e-butik betalar du med Swish eller med inbetalning till Bankgiro, då skickas varorna när vi ser din inbetalning på kontot. Önskas snabbare leverans går det fint att maila oss ett kvitto på din inbetalning. Endast förskottsbetalning.
Ångerrätt för livsmedel/ätbart
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller inte byte och ångerrätt på så kallade färskvaror som bl. a konfektyr. (Distans- och hemförsäljningslag (2005:59) 4 § Bestämmelserna om ångerrätt i 9-16 §§ gäller inte distansavtal om ” .. en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal ..”
Choklad vill förvaras i temperatur 11-18 grader. Vi ersätter inte choklad som förvarats för varmt eller för kallt under leverans eller förvaring på utlämningsställe. Paket skickas i början av veckan, för att inte bli liggandes hos posten under helgen.
Private Policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. amina@chokladstudion.se och meddela oss de korrekta uppgifterna.
Leveranssätt & leveranstider
Vi skickar alla ordrar 2 dagar i veckan senast onsdag fm, för att undvika att choklad blir liggandes på något utlämningsställe under helgen. Om en vara har avvikande leveranstid meddelas det i samband med din betalningsbekräftelse.
Varor upp till 4kg skickas med Postnord. Har du ingen lantbrevbärare kommer paketet till utlämningsställe. Önskas leverans utanför Sveriges gränser, vänligen meddla oss så löser vi det. Större paket kan skickas i 2 kolli alt. med Schenker. Postnord levererar vanligtvis inom 3 arbetsdagar, men om något paket kommer på villovägar har de 30 dagar på sig att levera paketet. Under denna tid kan vi aldrig begära någon ersättning för försvunnet gods. Vi skickar däför heller ingen ny försändelse till dig inom denna tid.
Presentkort postas 1-2 dagar efter att vi kan se din inbetalning.
Ej uthämtade paket
Alla paket skickas spårbart. Uppge korrekt mail eller ditt mobilnummer för avisering. Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för ev. returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350 kr. Vi kan skicka ditt paket igen mot ny frakt som mottagaren betalar.
Garantier och service
Minas praliner är en färskvara. Därför märker vi chokladpralinerna med 4 veckors ”Njut-innan-datum” räknat från tillverkningsdag. Fram till detta datum håller pralinerna Minas kvalitetskrav vad gäller smak och konsistens, vid rätt förvaring (torrt och svalt 16-18oC). Meddela oss gärna vilket datum du tänkte ge bort Minas chokladpraliner, så vet vi när vi tidigast kan skicka ditt paket.
Övriga chokladprodukter har 1-8 månad kvar till Bäst-före-datum när paketet lämnar oss.
Returer
När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka varan till oss. Meddela oss via mail till amina@chokladstudion.se anledningen till din retur.
Returer sker på din egen bekostnad förutom om vi har packat fel vara. Returer skickar du som brev eller paket, aldrig mot postförskott.
Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan senast inom 7 dagar. Kunden står för returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.
Vid alla typer av reklamationer, ber vi dig kontakta oss på amina@chokladstudion.se så snart varan mottagits. Fotografera transportskador. Vänligen uppge ordernummer och vilka varor det gäller. Den felaktiga varan skall vara oanvänd i originalförpackning.
OBS! Skicka inget utan att först ha varit i kontakt med oss.
Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.